Landelijke Modelspoor Dagen 2024 (23 en 24 maart)

Van graan tot brood in Sneek tijdens de Landelijke Modelspoor Dagen op 23 en 24 maart

Bij de TV serie van De Grote Kleine Treinen Competitie van Omroep Max was te zien hoe de bouwers van team groen een modelbaan bouwden met als thema “Werk aan de winkel”. Die baan is te zien vanaf 23 maart in het Modelspoor Museum in Sneek. Het Modelspoor Museum doet het aankomende weekend mee (23 en 24 maart) met de Landelijke Modelspoor Dagen.

Met als thema “Werk aan de winkel” bouwden de bouwers van team groen het proces van graan tot brood na. Te zien zijn velden met koren, een werkende korenmolen, een broodfabriek en een markt waar het brood verkocht wordt. Dat was te zien op televisie en nu te bewonderen in Sneek. De baan staat tot 28 april in het museum.

Bij alle modelspoor verenigingen in het hele land zijn er open weekenden. Organisatie is in handen van de NMF (Nederlandse Modelspoor Federatie). Zie voor locaties: www.nmf.nl.