Museum in de top 10 “Leukste uitje van Nederland”

Hoge notering voor het Modelspoor Museum in Sneek

Bij de verkiezing voor het “Leukste uitje van Nederland” scoorde het Modelspoor Museum in Sneek als beste in Súdwest-Fryslân. Tijdens een feestelijke bijeenkomst in het Hart van Holland in Nijkerk maakte de ANWB dat bekend. Voor het museum is dat een gedroomde start van het jaar waarin het museum 40 jaar bestaat.

Jaarlijks stemmen de leden van de ANWB op het leukste uitje in Nederland. Van cultuur tot natuur, van relaxen tot actie en spanning. De top-tien mag zich een jaar lang rekenen tot het “Leukste uitje van Nederland”. Dat levert gegarandeerd veel publiciteit en extra bezoek op. “Dit is voor ons museum en alle vrijwilligers een geweldige opsteker,” zegt Jan Willem van Beek directeur van het Modelspoor Museum. “In dit feestelijke jaar kunnen we die extra bezoekers goed gebruiken in aanloop naar onze nieuwe locatie.” Het museum scoorde hoog op het gebied van klantvriendelijkheid, het aanbod en de sfeer. Dat leverde een negende plaats op waarmee het Modelspoor Museum de hoogst genoteerde werd in de gemeente Súdwest-Fryslân.