Festijn van Bouwsteentjes 2024

Sneek in 2024 in de ban van bouwsteentjes

In de voorjaarsvakantie van 2024 zal de kantine van Douma Staal (voormalig Holvrieka pand), Lorentzstraat 7, omgetoverd worden tot het Festijn van Bouwsteentjes. Een hele vakantie vol LEGO plezier, georganiseerd in samenwerking met leden van de Nederlandse Vereniging De Bouwsteen.  Met als spektakel stukken: Jango Fett, de Titanic en een Lego treinbaan van 4 x 4 meter.
Allemaal unieke stukken die eenmalig te zien. Met medewerking van het Speelgoedmuseum Mechelen (België), Museum van de 20 ste eeuw uit Hoorn en het Legio museum uit Grootegast.

En extra; vanaf 12 februari 2024 is er een speurtocht van bouwsteentjes bouwwerken in de binnenstad van Sneek. Doe mee, zoek de bouwwerken en de bijbehorende letters. Deze letters vormen een woord. Onder de inzendingen worden vijf fantastische Lego pakketten verloot.

Ook zijn er demonstraties, nieuwe technieken en is er voor de kinderen een bouwhoek. Genoeg voor uren speelplezier.

Voor iedereen toegankelijk met een geldig toegangsbewijs.
Het Festijn van Bouwsteentjes is niet gratis voor museumkaart houders. En Social-Deal tickets zijn niet te verzilveren in de voorjaarsvakantie (17 t/m 25 februari).
U kunt niet via E tickets kaarten voor Lego bestellen, wel voor het museum. Kaarten voor het Lego uitsluitend te koop bij het Lego festijn.

Het Festijn van Bouwsteentjes is dit jaar in de kantine van Douma Staal (voormalig pand Holvrieka), Lorentzstraat 7 Sneek.
In de voorjaarsvakantie van zaterdag 17 februari 2024 t/m zondag 25 februari 2024. Geopend op zaterdag, dinsdag t/m vrijdag van 10.30-17.00 uur, op zondag en maandag van 13.00-17.00 uur.
Toegangsprijzen voor Festijn van Bouwsteentjes: volwassenen 8,50 euro, kinderen 6,50 euro, kinderen 0-2 jaar gratis.

Gaat u u voor beide events, dan ontvangt u bij het bezoek van het tweede event (dus Lego of museum) een combi korting van 1 euro per persoon.

Dit event is mede tot stand gekomen door:
Sneek Promotion, Ondernemingsvereniging Sneek (VOS), Primera, EP Mensonides, De Boer Licht, Norah Sneek, Hema, Brattinga Speelgoed, Boekhandel Van der Velde, Phiro Kappers, Sipke Dijkstra, Marije’s Angels Mode, Van ’t Hoff Optiek, Bouwmarkt Kingma, LOOF, Bakkerij de Haan, Schuurman Schoenen, AA Computers, De Toverbal, Allicht, Speelman Bloemen