Verhuizing Modelspoor Museum gaat niet door

Verhuizing van het Modelspoor Museum gaat niet door.
Het Modelspoor Museum in Sneek had grootse plannen met de nieuwbouw op de Hemmen naast het Bowlingcentrum de Stolp. Het had zo mooi moeten worden. Een groot modern gebouw met unieke belevenissen voor jong en oud, voor een onvergetelijk dagje uit.
Het museum had als beoogd gebruiker/huurder met de ontwikkelaar/verhuurder ruim 3 jaar geleden intenties vastgelegd voor de bouw en huur van een nieuw museum. Door een optelsom van oorzaken en veranderde omstandigheden is het helaas niet gelukt deze intenties om te zetten in een langjarige huurovereenkomst. Hierdoor kon het bestuur niet anders doen, dan een streep door de verhuisplannen zetten.Het bestuur van het Modelspoor Museum gaat zich nu beraden over de verdere toekomst. De ambities van het Modelspoor Museum om het museum toekomstbestendig te maken blijven onverminderd bestaan. Voorlopig zit het museum nog in het monumentale pand van station Sneek aan de Dr. Bouwmaweg. Daar draaien de treintjes onvermoeibaar hun rondjes voor jong en oud.