Over het museum
Ontdek het toen en nu van het spoorbedrijf in binnen en buitenland in ons museum. Plus fraaie staaltjes modelbouw, diorama’s, speeltreinen voor kinderen en heel veel meer. Treinen kunnen rijden en dat kunnen bezoekers zelf regelen door “groene knoppen”. Het begon allemaal met de Sneeker antiquair Piet Scheltema, die vanaf 1977 een enorme collectie Nederlandse modeltreinen bij elkaar bracht. Er heerst een informele, gemoedelijke sfeer, waar met plezier wordt gewerkt.

Personeel (HR) coördinator (m/v)

Functieomschrijving
Heb jij affiniteit met personeel (HR) werkzaamheden en zoek je uitdagend vrijwilligerswerk?
Voor ons toonaangevend Modelspoor museum in Sneek zoeken wij enthousiaste en service gerichte personeel coördinator. Als personeel coördinator word je ingezet als vrijwilligers coördinator/werving voor ons museum. Je werkt samen met de directeur en onze teamleiders. Je fungeert als het visitekaartje van het museum.

Als personeel coördinator
– Je onderhoud de contacten met onze medewerkers/vrijwilligers; evaluatie en functionering gesprekken (eens per jaar)
– Je begeleidt nieuwe medewerkers in overleg met de teamleiders
– Je organiseert werving van nieuwe medewerkers/vrijwilligers
– Je bent bereid in voorkomende gevallen om ook suppoost werkzaamheden te verrichten.

Je hebt in deze functie direct en ook veel contact met bezoekers. Je kunt goed omgaan met mensen. Goed gastheerschap beheren is voor ons museum wel belangrijk. Aantal uren in overleg, dit kan wekelijks of ook tweewekelijks zijn.

Functie-eisen
Om in aanmerking te komen voor de functie van personeel coördinator voldoe jij aan de volgende minimale eisen:

• MBO werk- en denkniveau
  • bij voorkeur ervaring of belangstelling hebben in omgang met mensen, HR, personeel ervaring
  • goede klant- en servicegerichte instelling, Nederlandse taal beheersen
  • enthousiast, secuur, gemotiveerd, creatief, flexibel, ervaring werken met teams

Herken jij jezelf in deze vacature?
Solliciteer dan naar de functies als vrijwilliger.

Ons aanbod
Wat bieden wij jou? De kans om ons verhaal van het Modelspoor Museum Sneek uit te dragen. Werken in een gemoedelijk en veelzijdig team van vrijwilligers. Contact met veel verschillende mensen. Informatieve en gezellige vrijwilligersbijeenkomsten. Opleidingsmogelijkheden.

Jouw reactie
Ben je enthousiast? Solliciteer dan direct, door je brief met cv naar management@modelspoormuseum.nl  te sturen. Wil je meer informatie dan kun je bellen
op woensdag t/m vrijdag tussen 13.00 en 17.00 uur met J.W. van Beek, directeur, telefoon 0515-430021 of 0623096210. Of een e-mail sturen naar eerder genoemd e-mailadres.
Meer informatie over ons museum vind je op www.modelspoormuseum.nl