Functieomschrijving
Heb jij affiniteit met publiek, passie voor events/ideeën voor publiek (in ons museum komen veelal ouders met kinderen) en zoek je uitdagend vrijwilligerswerk? Voor ons toonaangevend Modelspoor museum in Sneek zoeken wij een enthousiaste en creatieve eventmanager. Een bedenker, meedenker voor al onze events in het museum tijdens vakanties en maandactiviteiten. Deze events kunnen van alles zijn. Niet alleen modelspoor, maar gericht op een breed publiek. Je werkt samen met de museumdirecteur, hoofd conservator en event klankbordgroep. Je fungeert direct als het visitekaartje van het museum; hoe leuker de events, hoe meer publiek ons zal weten te vinden. In ons museum is altijd wat leuks te doen!

Als eventmanager
– Je houdt de bestaande events actueel en bedenkt nieuwe events
– Je organiseert events; je bent de spin in het eventweb
– Je bent bereid in voorkomende gevallen om suppoost werkzaamheden te verrichten.

Je hebt in deze functie direct en veel contact met bezoekers. Je kunt goed omgaan met mensen. Goed gastheerschap beheren is voor ons museum wel belangrijk. Aantal uren in overleg, maar je bent minimaal 1 dagdeel (ochtend of middag) per week of tweewekelijks beschikbaar.

Functie-eisen
Om in aanmerking te komen voor de functie van eventmanager voldoe jij aan de volgende minimale eisen:

• MBO werk- en denkniveau
  • bij voorkeur ervaring of belangstelling hebben in omgang met publiek
  • goede klant- en servicegerichte instelling, Nederlandse taal beheersen
  • enthousiast, secuur, gemotiveerd, creatief, flexibel, ervaring met sturing en leiding geven (liefst met wat event ervaring, maar is geen pre)

Herken jij jezelf in deze vacature?
Solliciteer dan naar de functies als vrijwilliger.

Ons aanbod
Wat bieden wij jou? De kans om ons verhaal van Modelspoor Museum Sneek uit te dragen. Werken in een gemoedelijk en veelzijdig team van vrijwilligers. Contact met veel verschillende mensen. Informatieve en gezellige vrijwilligersbijeenkomsten. Opleidingsmogelijkheden.

Jouw reactie
Ben je enthousiast? Solliciteer dan direct, door je brief met cv naar vacature@modelspoormuseum.nl  te sturen. Wil je meer informatie dan kun je bellen op woensdag t/m vrijdag tussen 13.00 en 17.00 uur met J.W. van Beek, directeur, telefoon 0515-430021 of 0623096210. Of een e-mail sturen naar eerder genoemd e-mailadres.