Trijntje kijken, tractor winnen van Welkoop

Treintje kijken, tractor winnen

In de Welkoop in Sneek rijdt een bijzondere stoomtrein. Stomend trekt de trein drie zware tractoren achter zich aan. Één van die tractoren staat ook in het Modelspoor Museum in Sneek. Wie de juiste kleur weet, maakt kans op die tractor.  Toegang tot de Welkoop is gratis. En ook het Modelspoor Museum is deze maand gratis te bezoeken. Dus ga de Welkoop-trein bekijken en maak kans op een tractor.

De modelbouwers van het Modelspoor Museum hebben in de Welkoop een landelijke baan gemaakt. Tussen de koeien en boerderijen rijdt een stoomtrein met nieuwe tractoren. Het broertje van één van de tractoren van dezelfde kleur paste niet op de trein. Die tractor staat nu ergens geparkeerd in het Modelspoor Museum. Deze tractor wacht op een nieuw baasje. Om kans te maken op de tractor ga je naar de Welkoop, kijk je welke drie tractoren er op de trein staan en zoek je het broertje in het Modelspoor Museum. In november is het museum voor iedereen die in Friesland woont gratis te bezoeken. De actie loopt van 14 november t/m 30 november.

De Welkoop zit aan de Alexanderstraat 10 in Sneek en is van maandag t/m zaterdag geopend. Het museum is woensdag t/m vrijdag geopend van 13.00 tot 17.00 uur, zaterdag van 10.30-17.00 uur en zondag van 13.00 tot 17.00 uur. Maandag en dinsdag is het museum gesloten. Het museum zit in het station van Sneek en is goed bereikbaar met de auto, bus en trein. Alle informatie is ook op www.modelspoormuseum.nl te vinden.