“Tatar Sunda” weekend in het Modelspoor Museum

Tijdens de Open Museum Maand zijn 15 Friese musea gratis te bezoeken. En om wat extra te doen, organiseert het Modelspoor Museum een Indonesisch weekend.

Een in Indonesië gebouwde modelbaan staat in het Modelspoor Museum en is alleen nog speciaal in november te bewonderen. De modelbaan Tatar Sunda is geïnspireerd op de Preangerspoorlijn tussen Batavia en Bandoeng in de bergachtige regio op West-Java. Het landschap maakte vele bruggen en tunnels nodig.
De modelbaan is in Indonesië gebouwd door een team rond modelbouwer Indra Setia. Daarom is het museum ook deels in Indonesische sfeer omgebouwd van vrijdag 10 november t/m zondag 12 november met een speciaal programma. Daarnaast is er een bijzondere collectie van Tjeerd Ligthart te zien.

Vrijdag 10 november, van 11.30 – 12.30 uur, een lunch lezing over het Indonesische spoor door Evelien Pieterse, conservator Kunst en Cultuurgeschiedenis van het Spoorweg Museum uit Utrecht. Hiervoor moet u zich aanmelden via museum@modelspoormuseum.nl Dit kan nog tot 7 november. Vol is vol.
Vrijdagavond, 10 november, gratis avondopenstelling van 19.00 – 21.30 uur. Met een gratis proeverij en drankjes. Kijken naar treinen en ondertussen genieten van bijzondere lekkernijen. En dat helemaal gratis. De koks nemen u mee in de wereld van smakelijk Indonesië.
Zaterdag, 11 november, van 10.30 – 17.00 uur, waan u in onze Indonesische sfeer, toegang gratis met de Museum Maand coupon.
Zondag, 12 november, van 13.00 – 17.00 uur, waan u in onze Indonesische sfeer met een lezing om 14.00 uur door Tjeerd Ligthart over zijn uitgestalde Indonesische collectie. Toegang gratis met de Museum Maand coupon. En een gratis proeverij.