Friese Spelentocht in de herfstvakantie

Oud Hollandse spelen weer in de herfstvakantie

In de herfstvakantie organiseert het Modelspoor Museum in samenwerking met “Joukes oud Hollandse spellen” weer de “Friese Spel Elfstedentocht”.
Aan de hand van een stempelkaart spelen de kinderen 11 spelen uit de Friese steden.
Na afloop, als de stempelkaart vol is, ontvangen de kinderen het Friese Spel Elfsteden kruisje, limonade en Friese koek (koek en zopie).

De spelen zijn met zorg uitgezocht en zorgvuldig gemaakt door “Joukes oud Hollandse spellen” sinds 2000.
Sinds 2003 zijn zij actief begonnen de spelen bekend te maken bij het publiek. Waren het eerst nog maar een tiental spelen, inmiddels is er een keuze uit ruim veertig verschillende spelen.

Met een geldig toegangsbewijs van het Modelspoor Museum kan iedereen meedoen aan de Friese Spel Elfstedentocht.