De bekende ”blauwe locomotief” en zijn vriendjes waren weer in Sneek van dinsdag 3 t/m zaterdag 7 mei 2022.

Ook dit jaar staat het Modelspoor Museum tijdens de meivakantie van 30 april t/m 8 mei weer bol van de activiteiten.  Niemand minder dan de bekende “blauwe locomotief”, bekend van de tv-serie komt met zijn eigen LGB-baan van Els en Bert Dubbelman uit Elspeet (schaal 1:22,5) naar Sneek van 3 t/m 7 mei.

“Het is ondertussen al een traditie geworden dat wij tijdens de schoolvakanties speciaal voor de kinderen iets organiseren”, aldus Jan Willem van Beek, directeur van Modelspoor Museum. “We hebben ook dit jaar weer een prachtige activiteit. De bekende ”blauwe locomotief” is bij de jongste jeugd een held en wat is er nu leuker om zo’n grote kinderheld te combineren met onze hoge snelheidstrein”, vervolgt Jan Willem van Beek.
Tijdens de meivakantie kunnen de kinderen spelen en bouwen met heel veel trein speelgoed, geschminkt worden als de “blauwe dikke conducteur” of als “Blauwe Locomotief” (op donderdagmiddag en zaterdagmiddag van 14.00-16.00 uur) en nog veel meer leuke activiteiten.

LGB-treinen zijn vrij forse modeltreinen met een spoorwijdte van 45 mm en daardoor juist voor kinderen extra leuk om mee te spelen en te bekijken. Daarnaast kunnen de kinderen in het museum ook zelf modelbanen bedienen, is er een treinsimulator en speelhoek voor kinderen. Kortom een leuke activiteit voor (groot)ouders met kinderen.

De “blauwe trein” week begint op dinsdagmorgen 3 mei en duurt tot en met zaterdag 7 mei! Toegang uitsluitend met geldig museum toegangsbewijs.

Foto: Janna Blom Fotografie