Open huis en werving vrijwilligers; Fryslân Ferbynt

Modelspoor Museum Sneek doet mee met de provinciale actie Fryslân Ferbynt

Op zaterdag 22 juni gaan de deuren van het Modelspoor Museum open voor de werving van onder andere nieuwe vrijwilligers. Dit is in het kader van de provinciale actie Fryslân Ferbynt.

Deze actie van de provincie heeft als doel het ontmoeten, het doen van vrijwilligers en het behouden van bestaande en aantrekken van nieuwe vrijwilligers. Daarom gaan de deuren van het Modelspoor Museum ook open en op deze dag is de toegang gratis.

Volgens Jan Willem van Beek directeur van het museum: “Iedereen is welkom, jong en oud. Zelfs als je niet om treintjes geeft, is het de moeite waard om kennis te maken met het museum en vooral met onze enthousiaste vrijwilligers. We ontvangen iedereen met een drankje en wat lekkers en we verzorgen rondleidingen”. “Aanmelden hoeft niet. Kom gerust langs in dit sympathieke museum.” Als extra zijn er ook demonstraties voor jong en oud met een 3D printer, 3D Router, 3D teken programma met gemaakte voorbeelden, soldeer station en een oscilloscoop.

Zaterdag 22 juni is tevens het startpunt voor de campagne ‘Spoor jij ook graag samen?’ Een campagne om nog meer vrijwilligers te werven want vele handen maken licht werk.
Goed om te weten. Aanvang 22 juni vanaf 10.30 uur tot en met 17.00 uur. Het museum zit in het station van Sneek en is goed bereikbaar met de auto, bus en trein.