Modelspoor Museum Sneek presenteert unieke herfstvakantie-expositie

In de herfstvakantie, vanaf 26 oktober, opent het Modelspoor Museum in Sneek zijn deuren voor een bijzondere tentoonstelling met drie tijdelijke modelspoorbanen. Deze unieke expositie is mogelijk gemaakt door de samenwerking met de modelspoorgroep ’s-Hertogenbosch, die drie verschillende modelspoorbanen aan het museum heeft uitgeleend.

Jan Willem van Beek, directeur van het Modelspoor Museum, licht toe: “We zijn verheugd om een ‘blikken’ spoor 0 baan uit de jaren 1930-1950 van de vorige eeuw te kunnen tonen, compleet met een spectaculair blikken reuzenrad. Daarnaast presenteren we een recent gebouwde modelspoorbaan in schaal 0, die zeker de aandacht zal trekken van modelspoorliefhebbers.”

Maar dat is nog niet alles. Speciaal voor de jongste bezoekers is er een interactieve rangeerbaan. “Kinderen kunnen hier spelenderwijs leren rangeren en ontvangen na afloop een treindienstleider diploma met hun naam erop,” aldus Van Beek. “Dit maakt een bezoek aan ons museum niet alleen leuk, maar ook leerzaam voor de hele familie.”

Met deze diverse en boeiende tentoonstelling biedt het Modelspoor Museum een perfecte gelegenheid voor een gezinsuitje tijdens de herfstvakantie. Mis deze kans niet om de fascinerende wereld van modelspoorbanen te ontdekken en te genieten van een dag vol plezier en educatie.
Zie voor openingstijden en tickets www.modelspoormuseum.nl